I dag trillade jag över en krönika om feminism som fångade mitt intresse utöver det vanliga. Författaren riktar skarp kritik mot den samtida kvinnorörelsen och hur den har kommit att utmärka sig i just vår tid. Vidare belyser hon att ideologin sällan ifrågasätts eftersom feministisk åskådning numera utgör en självklar norm i stora delar av västvärlden.
Jag kommer inte att citera inlägget i sin helhet men den ger mig ett värdefullt uppslag att utgå ifrån när jag redogör för mina egna ståndpunkter i frågan.
Skribenten menar att kvinnans huvudsakliga uppgift rimligen är att ge liv, inte att delta i militärtjänstgöring eller pro-choice-uppdrag som verkar för det motsatta.
Att enbart betrakta kön som en social konstruktion är en sjuklig föreställning som helt bortser från biologiska faktum. Feminismens grundidé om lika lön för lika arbete har med tiden mynnat ut i en slags rasistisk misandri. Ty vi betraktar nu den vita mannen som roten till all ondska – och i vissa fall förnekar vi helt förekomsten av maskulinitet kontra femininitet som två bärande poler. Detta trots att mannen historiskt sett är den som huvudsakligen har bidragit med innovationer och hela samhällsbyggen. När såg du senast en kvinnlig gruvarbetare och varför propagerar feminister mycket sällan för att värva fler kvinnor till gruvnäringen?
Vi föds till man eller kvinna i varsin binär kromosomuppsättning. Allt annat är att blunda för fakta och biologi. Det är inte försvarbart att etikettera personer som ifrågasätter detta könsförnekande med skymford som "transfob", ej heller att påtvinga omgivningen pronomen som inte överensstämmer med de faktiska förhållandena. Det riskerar bara att befästa den egna ideologiska uppfattningen som grundar sig i ett politiskt idésystem snarare än naturvetenskaplig evidens. I detta virrvarr av motstridiga ideal försöker dagens unga att hitta sin plats, men de famlar alltjämt i blindo.
Till yttermera visso intresserar jag mig för forskning som kan klargöra hur mäns och kvinnors hjärnor skiljer sig åt – och huruvida dessa skillnader har en betydelse när människor upplever att deras genitalier inte överensstämmer med den inre könsidentiteten. Hur får man dessa att bättre harmonisera med varandra utan att ta till irreversibla ingrepp? Det – om något – borde till syvende och sist sätta punkt för hela transdebatten.
Om
Jag är en familjeorienterad sanningssökare och system- och samtidskritiker som länge har eftersökt en chosefri plattform – befriad från förljugenhet, omskrivningar och onödig konsensus.
Temat för mina texter är historiska paralleller mellan då och nu med tonvikt på västerländska fenomen. Jag går hårt åt den samtida feminismen, "npf"narrativet, angiverisamhället med LVU-industrin och därtill hörande frågor.
Detta i en tid där närmare en femtedel av befolkningen identifierar sig med en psykiatrisk diagnos.
Arkiv
Ämnen
Topp-15
"Npf"-narrativet som medicinsk skandal
Världsmaktordning-ens historia
Hur dumhet blev det nya idealet
Den s.k. LVU-kampanjen
Brister i dagens barnutredningar
Orosanmälningar i praktiken
Det här är inget normaltillstånd
Skolan och barns beteendesvårigheter
LVU-industrin på femton rader
Balansgången mellan Lilla hjärtat och Fallet Adam
Baksidan med den samtida feminismen
Kvinnan som påstått offer
Referat av diagnossamhället
Så vann woke
Västvärldens förfall