I går trillade jag över komedirullen ”European gigolo” från början av 2000-talet, som jag minns roade mig en del när det begav sig. Åtminstone har den länge återfunnits bland mina 150 listade favoritfilmer. Det var hög tid att se igenom några av dem för att se vilka som inte längre håller måttet.
Efter en snabb omtitt är jag allt annat än imponerad. I stället blev jag nyfiken på karaktären Deuce, spelad av Rob Schneider, vars Instagramkonto bestod av allt annat än jag hade väntat mig. Mer frispråkig än så här kan du knappast bli i dagens konformistiska Hollywood.
Det är högst anmärkningsvärt att uttrycka sig så motvalls när man tidigare profilerat sig starkt inom Hollywood med allt vad det har kommit att innebära (läs: wokeness med Disney i spetsen, och annan typ av ängslig moralism).
På hans Instagramkonto, med tre miljoner följare, går bland annat följande att läsa:
”Kamala Harris says ’We’re not going back!” And She and the Democrats don’t want to ’go back.’ But Americans WANT TO GO BACK; Americans want to ’go back’ to our country and our cities that are NOT BEING OVERRUN with 20 million undocumented immigrants, flooding our country with fentanyl that KILLS 65,000 Americans each year.
”Kamala Harris says ’We’re not going back!” And She and the Democrats don’t want to ’go back.’ But Americans WANT TO GO BACK; Americans want to ’go back’ to our country and our cities that are NOT BEING OVERRUN with 20 million undocumented immigrants, flooding our country with fentanyl that KILLS 65,000 Americans each year.
Our country wants to ’go back’ to where girls don’t have to share the sports field and girl’s locker room with narcissistic failed male athletes.
We want to ’go back’ to where 14 year old children are NOT allowed to have their bodies surgically mutilated or take repurposed castration drugs (falsely named puberty blockers) through this gender madness”.
Det är högst anmärkningsvärt att uttrycka sig så motvalls när man tidigare profilerat sig starkt inom Hollywood med allt vad det har kommit att innebära (läs: wokeness med Disney i spetsen, och annan typ av ängslig moralism).
Enligt en säker källa ska Rob Schneider ha sagt att han hellre blir arbetslös än mister sin yttrandefrihet. Han är även uttalat vaccinskeptisk och en stolt anhängare av MAHA-rörelsen där man bland annat ifrågasätter varför fler än hälften av dagens amerikaner brottas med kronisk sjukdom och hur autism har blivit något av en epidemi i vår tid.
Hatten av för Rob Schneider! När tiden är kommen att kasta in handduken ska man åtminstone göra det med flaggan i topp och hedern i behåll.
Hatten av för Rob Schneider! När tiden är kommen att kasta in handduken ska man åtminstone göra det med flaggan i topp och hedern i behåll.
Världen behöver fler individualister – människor som törs stå pall för otäcka narrativ även när det medför en påkostad uppoffring på ideologins altare.