Sajten Bloggbevakning – en av Sveriges största bloggar – postar i dag ett inlägg om frivillig barnlöshet och ifrågasätter varför ett sådant beslut rör upp så mycket känslor. Ibland kan man nästan tro att sidan finansieras av Expo eller åtminstone är Expoanknutet i någon form. Man hyllar konsekvent kvinnor som väljer att avstå barn då blogginnehavaren själv är uttalat barnfri – ett budskap som återkommer i var och varannat inlägg. Ingen annanstans matas man i samma stora utsträckning med vänstertyngda åsiktspaket av den här typen. Detta innefattar sådant som klimat, migration, trans- eller kvinnofrågor, och just frivillig barnlöshet. Dessa ämnen är ständigt på tapeten i någon form.
Kommentarsfältet fullkomligt översvämmas av kvinnor som hyllar den samtida feminismen trots att vi aldrig tidigare har haft så låga födelsetal som nu. De påstår i samma andetag att jorden skulle vara överbefolkad, de ojar sig över klimatförändringarna och de ifrågasätter människans mest grundläggande drift – fortplantning; allt under den förrädiska parollen om det egna självbestämmandet.
Samtidigt är vår befolkning – av allt att döma – olyckligare än någonsin tidigare i historien. Vi lever alltså i en tillvaro där 1 av 6 svenskar knaprar någon form av psykofarmaka och nära inpå lika många identifierar sig med en psykiatrisk diagnos. Det kan omöjligt vara ett befogat tillstånd i en frisk värld. Och dessa höga siffror beror knappast på att det tidigare skedde en underdiagnostisering som många felaktigt vill göra gällande, utan beror rimligen på att det går inflation i just diagnoser.
Människor förnekar vilket kön de tillhör och avstår allt vad naturliga drifter heter – läs: att leva tillsammans och bilda familj eftersom människan i grunden är ett flockdjur. Ideologiska övertygelser har helt tagit över framför det ursprungliga sättet att leva.
Om feminism hade varit så idealiskt som majoriteten av dessa hävdar, hade vi knappast haft så många sjukskrivna kvinnor som i dag – givet det faktum att vi tillhör topp-5 av världens mest jämställda länder.
Om feminism hade varit så idealiskt som majoriteten av dessa hävdar, hade det inte inneburit att den moderna kvinnan upplevde att hon utförde tre jobb parallellt – det hon är yrkesverksam inom, det hon utför i hemmet samt jobbet det innebär att ha barn. Hon är trots allt bosatt i ett av världens mest jämställda länder.
Det finns inga kvinnor i världen som kan övertyga mig om att de frivilligt avstår barn med hänvisning till klimatförändringar, det oroliga politiska läget, hushållets ekonomi, pågående studier o.s.v. Sådant har förekommit genom hela historien. Nej, den enda förklaring till att man väljer bort reproduktion är faktiskt avsaknaden av en biologisk klocka. I annat fall hade förr eller senare driften tagit över.
Det är hög tid att diskutera varför frivillig barnlöshet i dagens storskaliga mått har uppstått så plötsligt de senaste 5–10 åren.
Om
Jag är en familjeorienterad sanningssökare och system- och samtidskritiker som länge har eftersökt en chosefri plattform – befriad från förljugenhet, omskrivningar och onödig konsensus.
Temat för mina texter är historiska paralleller mellan då och nu med tonvikt på västerländska fenomen. Jag går hårt åt den samtida feminismen, "npf"narrativet, angiverisamhället med LVU-industrin och därtill hörande frågor.
Detta i en tid där närmare en femtedel av befolkningen identifierar sig med en psykiatrisk diagnos.
Arkiv
Ämnen
Topp-15
"Npf"-narrativet som medicinsk skandal
Världsmaktordning-ens historia
Hur dumhet blev det nya idealet
Den s.k. LVU-kampanjen
Brister i dagens barnutredningar
Orosanmälningar i praktiken
Det här är inget normaltillstånd
Skolan och barns beteendesvårigheter
LVU-industrin på femton rader
Balansgången mellan Lilla hjärtat och Fallet Adam
Baksidan med den samtida feminismen
Kvinnan som påstått offer
Referat av diagnossamhället
Så vann woke
Västvärldens förfall